۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۶

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تایباد:

علمای شیعه و سنی تخریب بارگاه اویس قرنی را محکوم می‌کنند

علمای شیعه و سنی تخریب بارگاه اویس قرنی را محکوم می‌کنند

تایباد - خبرگزاری مهر: علمای تشیع و تسنن شهرستان تایباد تخریب بارگاه اویس قرنی صحابه جلیل القدر پیامبر اکرم(ص) را توسط گروهک داعش را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی مجاهد صالحی مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دشمنان اسلام از همان ابتدای ظهور اسلام تا کنون برای ضربه زدن به اسلام و قرآن و از بین بردن نشانه آن از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

وی گفت: هم اکنون دشمنان اسلام و گروهکهای تروسیتی همانند داعش با انجام دادن عملیاتهای تروریستی و تخریب اماکن مذهبی و مقدسات مسلمانان می خواهند چهره صحابه رسول الله (ص) را خدشه دار کنند.

حجت الاسلام علی محمد بابایی مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف تایباد عملیات تروریستی گروهک داعش که اماکن مذهبی مسلمانان را مورد حمله قراردادند محکوم و افزود: دشمنان اسلام بدانند که با ایجاد اختلاف در بین مسلمانان کاری به جای نخواهند برد.

وی با اشاره به اینکه ما مسلمانان در مقابل تروریستها بایستی بیدار و آگاه باشند گفت: تشیع و تسنن بایستی از هر زمانی اتحاد و انسجام بیشتری داشته باشند تا دشمنان اسلام نتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

مولوی حیدری امام جمعه اهل سنت مسجد جامع مالک مالک تایباد گفت: همه مسلمانان اعتقاد دارند که قبور این بزرگوار به عنوان یادگار هست و به این بزرگواران احترام می گذارند.

وی افزود: این عوامل خود فروخته گروهکهای تروریستی می خواهند با ورود به چنین مواردی نمادهای اسلامی را از بین ببرند و کم کم به جهان این را ثابت کنند که اسلام از خود چیزی ندارد.

مولوی توکلی امام جمعه اهل سنت مسجد جامع احناف تایباد افزود: گروه های تکفیری و تروریستی امروز در جهان اسلام مشکلاتی را برای مسلمانان ایجاد کرده اند.

وی گفت: این گروهک‌ها امروزه در کشورهای اسلامی دست به اعمال وقیحانه همچنین تخریب قبور ائمه و صحابه پیامبر اکرم می‌زنند که این از نظر اسلام حرام مطلق هست.

مولوی توکلی افزود: اگر اجازه داده شود به قبور ائمه و صحابه پیامبر توهین شود شاید این خواهیم که مشرکین و دشمنان اهداف شوم خود دست پیدا خواهند کرد و ما مسلمانان نبایستی اجازه چنین کارهای را به تروریستها بدهیم.

حجت الاسلام کریمی مسئول هیئت مذهبی شهرستان تایباد گفت: عملکرد این گروهک های تروریستی این هست که چهره اسلام را مخدوش  کنند و ما وظیفه داریم با اتحاد و وحدت بیشتر جلوی این اعمال وقیحانه دشمنان را بگیریم.

کد خبر 2293442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha